Wycieczka dwudniowa klas IV - VI do Torunia w ramach programu "Poznaj Polskę"

18. 09. 2023r. w ramach realizacji przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę” 22 uczniów klas IV, V, VI Szkoły Podstawowej w Zagajach pojechało na dwudniową wycieczkę do Torunia.

Celem przedsięwzięciabyło wsparcie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki, by ostatecznie ukształtować szacunek dla dziedzictwa narodowego i polskiej kultury.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od sprawdzenia sprawności autobusu, którym wyruszyliśmy w podróż :-).

Pierwszego dnia wycieczki odwiedziliśmy Park Pamięci Narodowej, miejsce hołdu oddanego wszystkim Polakom, którzy w chwili największej próby człowieczeństwa wykazali się niezwykłą odwagą. Następnie zwiedzaliśmy wraz z przewodnikiem Stare i Nowe Miasto Toruń. Zobaczyliśmy gotyckie mury miejskie, bramy, baszty, w tym słynną  Krzywą Wieżę, spichlerze, średniowieczne kościoły – Katedrę św. Janów i NMP. Przechadzaliśmy się Rynkiem Staromiejskim z Ratuszem i pięknymi kamienicami, zabytkowym gmachem DworuArtusa. Podziwialiśmy architekturęDomu Mikołaja Kopernika i odpoczywaliśmy pod jego pomnikiem. Wysłuchaliśmy wielu ciekawych legend toruńskich m.in.: o Kocie, o psie Filemonie, o powstaniu nazwy miasta Toruń, poznaliśmy historię osła będącego niegdyś pręgierzem do wymierzania kar. Zobaczyliśmy imponujące Ruiny Zamku Krzyżackiego, pozostałości po pierwszej i jednocześnie najstarszej warowni krzyżackiej na terenie dawnych Prus.

Po całym dniu zwiedzania i atrakcji zakwaterowaliśmy się w hotelu „Kopernik” przy ulicy Wola Zamkowa w Toruniu, gdzie czekał na nas ciepły posiłek i wygodne pokoje.

19.09.2023r. zaraz po śniadaniu zawitaliśmy w Planetarium im. Mikołaja Kopernika, miejscu, w którym, dzięki specjalnej aparaturze, wyświetlono nam pokazy astronomiczne pt. „Oto jest kosmos”. Opowiadały one o wielkości i budowie Wszechświata, opisywały najbardziej popularne gwiazdozbiory na niebie, przybliżyły tajemnice planet i galaktyk.

Następną atrakcją była wizyta w Muzeum Piernika, pierwszą tego typu placówką multimedialną w Europie. Po przekroczeniu bram odbyliśmy podróż w czasie. Poznaliśmy wszelkie rytuały związane z wypiekiem piernika. Własnoręcznie wyrabialiśmy ciasto, by później, przy użyciu drewnianych form, wypiec z niego toruńskie gościńce. W muzeum zobaczyliśmy m.in. oryginalne niemieckie maszyny służące do wypieku piernika, zabytkowy piec oraz kolekcję woskowych form.

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.